Som Lujdži, internetový ubermensch, možno ma už poznáte. Žijem na dzedzine a ľutujem tých mestských fifíkov s ich zdechlými internetmi. Niekto ale musí žiť aj v meste, nemôžme šeci bývať na dzedzine. Rád diskutujem s ľuďmi, ktorí majú dosť síl ísť so mnou do besného lingvistického tanga a ideologicko-filozofického duelu. Vravím vám, najčudnejší ľudia sú tí najlepší ľudia. Všednosť a mainstream je nuda, tak why so serious?

Search

streda 19. decembra 2012

Veď peniaze sú najdôležitejšie

S týmto svetom sa deje niečo nenormálne, nechutné a skazené. Reklamy do ľudí hučia aby si kúpili už aj radosť alebo oddych. Dnes sa dá všetko predať a kúpiť. Cestujem v autobuse a som svedkom toho ako škôlkárka skalopevne tvrdí svojej matke: "Veď o peniaze tam išlo, to je dôležité. Peniaze sú najdôležitejšie." Všetci ľudia vôkol čítajú Nový Čas a najviac ich zaujme článok o veverici, ktorá sa zasekla v klietke na holuby. Fotka tej veverici zaberá 1 stranu. Tomu teda hovorím podstatné informácie. Alebo super-dlhý článok o tom ako nejakého účastníka v reality šou podviedla manželka. Veľký nadpis sa pýta: "Je 2 mesačná "x" jeho dcéra?" Sú to úplne bezvýznamné správy a informácie, ale napriek tomu žiadané a čítané ľuďmi pre ktorých sú hrdinami, vzormi a veľkými osobnosťami Desperádo, Geissenová, Martinka z Turca a Mojsej. Tieto mená sú pre niekoho známejšie než abeceda, ale mňa stálo veľa námahy vyhľadať spomínaných "postmoderných idolov" verejnosti.

Žeby sa mi podarilo uniknúť vymývaniu mozgov? To čoho som denne svedkom je výsledkom dlhodobého a sofistikovaného vymývania mozgov. Už malým deťom je nenápadne podprahovo podsúvané, že najdôležitejšie ľudské hodnoty sú peniaze a bohatstvo. Postupne nadobúdajú aj takým dojmom, že súčasťou priateľstva je zrada, k láske patrí nevera a človeka poznáš podľa výšky bankového konta.

Pripadám si ako jediný, ktorý odolal premyslenému marketingu, propagande, moci peňazí a naivným demokratickým voľbám. Prvý raz som volil Paliho Kapurku a druhý raz som povedal, že seriem na celé to pokrytecké volebné divadielko. Reklamy sa ma snažili chytľavými sloganmi a hypnotickými pesničkami presvedčiť, že potrebujem dotykový mobilný telefón, tablet a iné nepraktické neužitočné blbosti, ktoré sú "in". Peňazí mám dosť, ale nie som konzumný zombie, ktorému reklamy do hlavy nainštalovali podprahový spúšťač vzbudzujúci nutkanie kúpiť všetko čo som videl v televízií.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára