Som Lujdži, internetový ubermensch, možno ma už poznáte. Žijem na dzedzine a ľutujem tých mestských fifíkov s ich zdechlými internetmi. Niekto ale musí žiť aj v meste, nemôžme šeci bývať na dzedzine. Rád diskutujem s ľuďmi, ktorí majú dosť síl ísť so mnou do besného lingvistického tanga a ideologicko-filozofického duelu. Vravím vám, najčudnejší ľudia sú tí najlepší ľudia. Všednosť a mainstream je nuda, tak why so serious?

Search

pondelok 27. augusta 2012

Musíme zomrieť mladí

No jednoducho musíme. Kým nie je neskoro. Pretože preto. Je to tak jednoduché.

Predstavte si svet ako kotlík na guláš pod ktorým horí oheň a vy ho neustále plníte zemiakmi, mäsom, cibuľou - a neprestávate. Plníte ho až po okraj, všetko sa to kopí i kypí von a ten oheň začína zhasínať. Nám ten oheň už zhasol. Svet je nefunkčný. Dúfam, že si to tiež niekto všimol. Vymyslel sa systém a ten systém nefunguje. Náš život je ako jazda na aute bez bŕzd. Rútime sa po ceste ale keď bude treba zastaviť tak nezabrzdíme a tvrdo narazíme. Kedy príde ten okamih nevedno. Ak nepríde ešte za mladi tak musíme zomrieť mladí. Nechystajte za seba žiadnu náhradu, prosím, preseknite ten uzavretý cyklus. Netreba ďalšie a ďalšie generácie parazitov, ktoré si chcú život len odžiť. My sme totižto parazity tejto planéty. Zem je ako jeden veľký fungujúci organizmus a my sme jeho rakovina, ktorá sa rozšírila všade. Sme to len my, náš druh, ktorý vytvára niečo čo ničí a narúša harmóniu, niečo čo narúša rovnováhu.

Život nás nebaví. Máme krátke obdobia radosti, ale dlhodobo šťastne žiť nedokážeme. Vieme, že každý deň bude horší a horší ale nevadí, pretože sme radi keď sa môžeme dobre vykadiť a pozerať sa ako voda odnáša preč naše chutné voňavé hnedé hovno. Máme radosť keď sa môžeme nažrať a odgrgnúť si pri otvorenom okne aby aj na ulici počuli, že si uspokojujem svoje potreby. Máme krátkodobú radosť keď sa môžme vyspať a padnúť do perín, máme radosť aj keď sa môžeme s niekým vyspať a padnúť na niekoho. Alebo do niekoho. Ale prečo nie je radosť trvalá? Pretože hedonizmus nemôže priniesť pocit trvalej radosti. Väčšina filozofov dáva na prvé miesto sebarealizáciu ako možnosť trvalej spokojnosti a radosti. Je to tak. Keď som celé dni robil niečo tvorivé tak som zabúdal uspokojovať všetky tie primitívne základné potreby poskytujúce krátkodobú radosť. Mal som zdroj nekonečnej radosti a tú mi prinášala sebarealizácia. Robil som niečo tvorivé, vytváral som niečo vlastné. Nepociťoval som smäd, hlad - bol som nadržaný? Nie. Všetko ustúpilo do úzadia. Lenže dnes sa sebarealizovať nedá, pretože individualita v dnešnom svete nemá svoje miesto a všetko nové inovatívne a originálne dostáva nálepku zlé a nežiadúce. Musíte robiť to čo robia ostatní a na svoje sny vám už neostane čas. Ostane vám čas len na uspokojovanie základných potrieb - na krátkodobú radosť.

A preto musíme zomrieť mladí. Pretože preto. Je to tak jednoduché.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára